De 5 meest gestelde vragen Bekijk alle vragen

1. Waarom wordt mijn voordeelcode niet toegepast (kortingen, waardebon, gratis levering,...) ?

Als uw voordeelcode niet wordt toegepast, is het mogelijk dat er aan één van de volgende voorwaarden niet voldaan werd :
  • behalve in uitzonderlijke gevallen zijn voordeelcodes niet cumuleerbaar met reeds verminderde prijzen op de site. Wees gerust, de site berekent voor u altijd de meest voordelige kortingen (uit de kortingen en voordelen die u persoonlijk werden toegekend).
  • om te profiteren van een waardebon is er steeds een minimum aankoopbedrag van toepassing
  • bepaalde voordeelcodes kunnen slechts éénmaal per persoon gebruikt worden
Wij herinneren u eraan dat voordeelcodes niet onderling cumuleerbaar zijn
Voor meer details, klik hier om de toepassingsvoorwaarden van uw voordeelcode te bekijken.

2. Hoe wijzig ik mijn e-mailadres, mijn postadres, mijn telefoonnummer, mijn paswoord ?

Met uw account kan u makkelijk al deze elementen wijzigen :

3. Hoe zit het met mijn bestelling (inhoud, betaling, opvolging van het pakje) ?

Om de details te bekijken van uw bestelling / pakje : Opvolging van uw bestelling
Om meer te weten over uw betaling : Opvolging van uw betaling na ontvangst

4. Waarom heb ik een betalingsherinnering ontvangen terwijl ik mijn pakje heb teruggestuurd ?

Voor meer informatie over uw betalingsherinnering neemt u best telefonisch contact met ons op.
Gelieve het nummer van uw retourbewijs, alsook uw garantiebon klaar te houden.

5. Hoe kan ik mij uitschrijven voor de Newsletter ?

  • Rechtstreeks in de e-mails van 3Suisses : klik op de link helemaal onder aan de e-mail.
  • In uw account : afspraak in de rubriek "Voorkeuren / Newsletter" en kruis het vakje « Neen » aan bij de vraag « JA, ik wens de newsletter van 3Suisses te ontvangen en te profiteren van de exclusieve voordelen »

Klantaccount

Waarom moet ik mijn account aanmaken?

U heeft een account nodig om uw bestelling te kunnen afhandelen en door te geven. Deze account bevat niet enkel uw klantnummer, maar ook uw adres van levering, de opvolging van uw bestelling en de toegang tot de volledige service die wij op internet aanbieden: newsletter voorkeuren, favoriete artikelen, uw promoalarmen...

Van welke diensten kan ik gebruik maken met mijn 3Suisses account?

Met uw 3Suisses account, heeft u toegang tot een gepersonaliseerde en heel praktische service:
  • Bestellingen volgen : Bekijk in een oogwenk uw laatste bestellingen en de info erover (bedrag, stand, levering, ...)
  • Uw favoriete artikelen : Een artikel bevalt u, maar u wenst het niet meteen te bestellen? Voeg het toe aan uw favoriete artikelen en bekijk uw lijstje in uw account.
  • Promoalarm: U vindt een artikel leuk, maar u bestelt het liever wanneer het in promotie zal zijn? Voeg het in een klik toe aan uw promoalarm en bekijk de volledige lijst in uw account.

Hoe wijzig ik mijn account ?

Meld u aan met uw e-mailadres en uw wachtwoord en ga naar "Account" waar u een overzicht heeft van uw gegevens en voorkeuren:

Zijn mijn gegevens beveiligd?

U alleen heeft toegang tot uw gegevens, op een pagina die beveiligd is met een coderingssysteem, en beschermd door een wachtwoord. U kunt uw gegevens probleemloos en zonder gevaar in uw account noteren.

Waarom moet ik mijn bankrekeningnummer doorgeven?

U kunt uw bankrekeningnummer (IBAN) aan 3Suisses doorgeven.
Deze informatie zal niet aan derden worden doorgegeven, maar zal gebruikt worden indien wij u een som moeten terugbetalen.
Indien het geval zich voordoet, bent u er dan zeker van snel en rechtstreeks terugbetaald te worden, via bankoverschrijving.
U kunt op elk moment uw IBAN rekeningnummer wijzigen.
Uw IBAN rekeningnummer wordt up-tot-date gebracht bij elke betaling of terugbetaling per overschrijving.

Bestelling

Hoe plaats ik een bestelling op de website?

Bestellen op www.3Suisses.be is heel makkelijk.
U surft en kiest uw artikelen gewoon op website, of u kiest bestelt via de rubriek « Bestel uit uw catalogi » die zich bovenaan rechts op de homepage van de website bevindt.

Welke zijn de verschillende bestelwijzes?

Bij 3Suisses bestelt u zoals u het wenst: via Internet, telefonisch of schriftelijk!
De bestelling via Internet: www.3suisses.be
Met uw computer, tablet of smartphone surft u waar en wanneer u wilt naar onze website ! U hoeft geen enkele applicatie te downloaden, heel handig dus om vlot en makkelijk te shoppen. Bovendien ziet u onmiddellijk of uw artikelen beschikbaar zijn...
De bestelling per telefoon: 070/23 38 48*
Van maandag tot zaterdag, van 7 tot 21u staat een team van consulentes tot uw dienst om uw bestelling op te nemen en uw vragen te beantwoorden. De consulentes lichten u rechtstreeks in over de beschikbaarheid van elk artikel.
De bestelling via de post: 3Suisses – B-7510 Tournai
Vul uw papieren bestelbon in, check uw gegevens en zend hem naar ons terug in een gefrankeerde omslag. Om info te ontvangen over de levering van uw artikelen, mag u niet vergeten uw GSM nr en/of uw e-mailadres door te geven.
De bestelling per Fax: 070/23 33 63*
Vul uw papieren bestelbon in, en fax hem door naar het vermelde nummer. Vergeet niet uw gegevens te checken. U hoeft uw bestelling niet te bevestigen. Om info te ontvangen over de levering van uw artikelen, mag u niet vergeten uw GSM nr. en/of uw e-mailadres door te geven..
* Tarief in functie van uw operator. Max. 0,30€/min.

Hoe profiteert u van het uitstel van betaling?

Heel makkelijk:
  1. In uw mandje, geeft u uw voordeelcode door nadat u geklikt heeft op « % voordeelcode toevoegen ».
  2. Bij de betaling kiest u "Betaling na ontvangst" of "Partner Card".
  3. Stip "ja" aan naast " Ik wens te genieten van het betalingsuitstel van 3 maand".

Hoe volg ik mijn bestellingen?

U heeft uw pakje nog niet ontvangen en u wilt weten of het al verstuurd werd.
  • Normale levering bij u thuis of in een afhaalpunt: U kunt de status van uw bestelling zien in uw "Account". Onder " BESTELLINGEN " klikt u op "Bestelling volgen". U vindt dan de details van uw laatste bestelling, het leveringsadres en de stand ervan (in verwerking, uitgesteld, verzonden, ...).
  • Levering van zware artikelen bij u thuis op afspraak: Voor de zware artikelen met de vermelding L2 of L3, ontvangt u een brief met de leveringsdatum. Als de datum van de afspraak u niet schikt, dan kunt u een nieuwe datum vastleggen door het nummer te bellen dat op uw brief vermeld staat.

Hoe weet ik dat mijn bestelling goed opgenomen is?

Er zijn 2 manieren om na te gaan of uw bestelling goed genoteerd werd :
  1. De 2 e-mails die uw bestelling bevestigen : Zodra uw bestelling op onze website opgenomen is, ontvangt u een eerste e-mail op het adres dat u ons opgegeven heeft ter bevestiging van uw bestelling. Eens uw bestelling gevalideerd is, ontvangt u een tweede e-mail met het nummer van uw bestelling en alle nodige informatie erover.
  2. Bestelling volgen : In de rubriek " Bestelling volgen " van uw account, vindt u de lijst van uw laatste bestellingen en hun stand (bestelling opgenomen, uitgesteld, verzonden...). U kunt er dus uw bestelling in terugvinden (binnen een maximumtermijn van 1 uur indien het uw 1e bestelling op onze website betreft).

Kan ik mijn mandje bewaren?

U bekeek bepaalde artikelen en u plaatste ze in uw mandje, maar u wenst vandaag niet te valideren? U kan uw mandje bewaren om wat later verder te shoppen.
Om uw mandje te bewaren, klikt u op de link " Bewaard mandje ".
Om uw opgeslagen mandje terug te vinden, afspraak in de rubriek " Bewaard mandje " van uw account en klik dan op " Opgeslagen mandje terug oproepen "
Deze optie is 30 dagen beschikbaar.
Als u uw mandje terug opgeroepen heeft, wordt het automatisch aangepast naargelang de voorraad.
De beschikbaarheid van de artikelen wordt niet gegarandeerd door het opslaan van uw mandje.

Kan ik een bestelling wijzigen?

U wenst een artikel aan uw bestelling toe te voegen?
U wenst niet meteen te bestellen?
Zolang uw bestelling nog niet verwerkt werd, kunt u uw bestelling wijzigen of annuleren door een consulente te bellen op het nr. 070/23 38 48*.
Vermeld dan het nummer van de bestelling in kwestie en geef de gewenste wijzigingen door.
Om alle info over uw bestelling terug te vinden (nummer van de bestelling en status) afspraak in de rubriek " Bestelling volgen " van uw account.
* Tarief in functie van uw operator. Max. 0,30€/min.

Levering

Waar kan ik mijn pakje laten leveren en binnen welke termijn?

Ik kan ook vragen om of op een ander adres (op kantoor, bij een vriendin...) te laten leveren.
In een Afhaalpunt
Een 3Suisses afhaalpunt, da's een handelszaak (heel vaak een dagbladhandel, een benzinestation...) waar u uw pakjes kunt afhalen (kleding, huislinnen, beauty).
Er zijn bijna 600 afhaalpunten in België en Luxemburg, en er ligt dus zeker een afhaalpunt in uw buurt. Om uw afhaalpunt te kiezen, klik hier of bel het nr 070/23 38 48*. U kunt uw voorradige artikelen de tweede dag daarna al ontvangen, zonder dat u extra kosten bij de verzendkosten hoeft te voegen.
Als u schriftelijk bestelt, worden de voorradige artikelen u binnen de 8 tot 10 werkdagen geleverd.
BELANGRIJK : de zware artikelen met de vermelding L0, L1, L2 of L3 kunnen niet in een afhaalpunt geleverd worden.
Om het bedrag van de verzendingskosten te kennen, klik hier.
* Tarief in functie van uw operator. Max. 0,30€/min.

Bij u thuis of op een ander adres (op kantoor, bij een vriendin, op vakantie)
Voor alle vooradige artikelen bedraagt de verzendingstermijn gewoonlijk 3 werkdagen, vanaf het moment dat wij uw bestelling ontvangen hebben.
De levering in 48U is mogelijk mits een supplement van 7,99€.
- Het betreft textielartikelen Geef uw bestelling in dit geval telefonisch of via internet door, voor de middag.
- maar ook groot huishoudelektro, hifi, televisies, en zware artikelen uit de rubrieken Meubelen, Deco en Beddengoed. Deze artikelen kunnen in 48U geleverd worden en zijn aangeduid met het logo 48U.
TIP : in uw 3Ssuisses account kunt u uw favoriete leveringsadressen noteren (thuis, kantoor, afhaalpunt…) om makkelijker en sneller te kunnen bestellen.
Om het bedrag van de verzendingskosten te kennen, klik hier.
Ontdek alle stappen van de verwerking en de verzending van uw pakje in een video door hier te klikken.

Hoe kan ik weten of mijn pakje aangekomen is?

Als u de levering in een afhaalpunt koos, dan wordt u verwittigd als uw pakje aangekomen is, in de eerste plaats per e-mail (als u ons uw e-mailadres doorgegeven heeft), per SMS (als wij over uw GSM nummer beschikken), of anders telefonisch of schriftelijk.
Aarzel dus niet en geef ons uw GSM nummer door in uw 3Suisses account (in de rubriek " GEGEVENS ", klikt u op " Gegevens aanpassen "). Dit zal ons in staat stellen u zo snel mogelijk in te lichten als uw pakje in het afhaalpunt aangekomen.
TIP : om op elk moment te weten hoe het met uw bestelling zit, surft u gewoon naar de rubriek " Bestelling volgen " van uw account.

Hoe vind ik mijn afhaalpunt?

3Suisses beschikt over om en bij de 600 afhaalpunten, die verspreid liggen over heel Belgi� en Luxemburg.
Om het afhaalpunt te vinden dat voor u het meest praktisch lijkt, heel eenvoudig: klik op de rubriek " Vind uw afhaalpunt ", geef uw provincie en/of uw stad door. Alle adressen van de Afhaalpunten in uw buurt, zullen u doorgegeven worden. Aan u de keuze!

Hoe gebeurt de levering van zware en omvangrijke artikelen (meubelen, beddengoed...)?

Als u zware of omvangrijke artikelen bestelt met de vermelding L1, L2 of L3 zoals een TV, een koelkast, een meubel, worden ze automatisch bij u thuis geleverd.
Al naargelang de artikelen, kunt u kiezen uit meerdere leveringswijzes:

De levering op afspraak
Voor de zware artikelen met de vermelding L2 of L3, ontvangt u een brief met de dag van levering. Als de dag van afspraak niet past, kunt u een andere datum afspreken op het nummer dat in de brief vermeld staat.
De levering op een verdieping
Wij leveren uw zware en omvangrijke artikelen waar u ook woont. In bepaalde gevallen kan er een meubellift nodig zijn, en dan vragen wij u een extra deelname van 175€.
Gratis terugname van uw oud toestel
Bij bestelling van een nieuw toestel uit de rubriek Hightech of Huishoudelektro, kunt u bij de levering ervan vragen, dat 3Suisses uw oud toestel van hetzelfde type (TV voor TV, enz.) volledig proper en leeg, gratis meeneemt. Bel daarvoor uw consulente op het nr 070/23 38 48*. Het overhandigde artikel wordt dan eigendom van 3Suisses.
Montage op aanvraag
Als u dit wenst, monteren onze specialisten uw meubelen bij u thuis. Prijsbestek en afspraak op 070 23 38 48*.
Om de leveringstermijn te kennen van uw zware of omvangrijke artikelen, neemt u contact op met uw consulente op het nr 070 23 38 48*
* Tarief in functie van uw operator.

Hoeveel bedragen de verzendkosten?

Het bedrag van de deelname in de verzendkosten van uw bestelling varieert in functie van uw aankopen. Meestal hoeft u slechts de basiskosten te betalen, a rato van 4,99€ (1).
Voor de levering in 48U bij u thuis of op een ander adres, wordt een supplement van 7,99€ gevoegd bij de deelname in de verzendingskosten.
Als u omvangrijke artikelen bestelt, zijn de kosten hoger. Deze omvangrijke artikelen worden aangeduid met de vermelding L0, L1, L2 of L3, die elk met een bepaald tarief overeenkomen. Als de levering in meerdere keren uitgevoerd wordt of indien u meerdere artikelen bestelt met verschillende vermeldingen, betaalt u uiteraard slechts éénmaal de hoogste bijdrage.
Tarief L0 tot 9,99€
Voor een bestelling van één of meerdere artikelen met de vermelding L0 kleine accessoires, klein huishoudelektro, kleine meubelen... van meer dan 1Kg)
Tarief L1 tot 14,99€
Voor een bestelling van één of meerdere artikelen met de vermelding L1 (klein huishoudelektro, fototoestellen, kleine te monteren meubelen...)
Tarief L2 tot 29,99€
Voor een bestelling van één of meerdere zware en omvangrijke artikelen met de vermelding L2 (TV, bedden, matrassen, klik-klak...)
Tarief L3 tot 39,99€
Voor een bestelling van één of meerdere omvangrijke en erg zware artikelen met de vermelding L3 (canapé, ruwhouten meubelen, grote matrassen, ...)
(1) 3Suisses behoudt zich het recht voor deze tarieven te wijzigen in functie van de evolutie van de post- of transporttarieven.

Betaling

Welke zijn de betalingswijzes?

Op www.3suisses.be betaalt u zoals u het wenst! Wij bieden u een ruime keuze van betalingswijzes.
U kunt betalen met de Partner Card, de Visa kaart, de MasterCard, of American Express kaart, via Webbanking, via overschrijving na 14 kalenderdagen, onder rembours, met de CADEAU kaart van 3Suisses, via ecocheques of met uw PayPal rekening.
Met uw Partner Card
In 1 keer contant zonder kosten:
u geniet dan van een gratis uitstel van betaling tot 45 dagen!
Of de mogelijkheid om te betalen in één of in meerdere keren **:
U bent bevoorrecht:
- Tot 4,49 euro; besparing bij elke bestelling (u betaalt geen kosten meer voor betaling na ontvangst of voor betaling onder rembours).
- Een prioritair telefoonnummer om tijd te winnen.
- Een kredietopening tot 1250€**.
U heeft de kaart nog niet, klik hier om ze aan te vragen!
**Onder voorbehoud van aanvaarding van uw aanvraag door Cofidis en na ondertekening van uw contract. De Partner Card wordt beheerd door onze financi�le bemiddelaar COFIDIS, kredietgever, rue du Glategnies, 4 � 7500 Tournai.
Opgelet! Geld lenen kost ook geld.

Met de VISA kaart erkend door BCC of MasterCard
Via telefoon, Internet of schriftelijk, vermeldt u het nummer en de vervaldatum die u op de voorkant van uw kaart vindt en de 3 laatste cijfers van het nummer die u op de keerzijde terugvindt.

Via Bancontact/MisterCash of met uw Maestro kaart
Als u een Bancontact/MisterCash of Maestro kaart heeft en over het beveiligde Webbanking systeem beschikt dat u van uw bank krijgt, dan kunt u uw aankopen op onze site vereffenen, door gewoon uw kaartnummer en de vervaldatum van de kaart te vermelden.

Per overschrijving na 14 kalenderdagen
U hoeft niets te betalen bij de bestelling of bij de levering. U past uw artikelen bij u thuis en betaalt pas 14 kalenderdagen na de ontvangst van uw pakje via het overschrijvingsformulier dat bij uw pakje gevoegd werd. Ons rekeningnummer (IBAN) is: BE83 1990 3176 011BIC: CREGBEBB. Voor deze service zal uw factuur met 3,59€(1) verhoogd worden per bestelling. In precieze gevallen, kan 3 SUISSES u een betalingsuitstel voorstellen tot 3 maand zonder kosten, onder voorbehoud dat uw uitstaand bedrag lager is dan 1.500€. Een voorschot van 30% kan worden geëist op het moment van de bestelling, in welk geval het saldo betaald te worden op het einde van de termijn van 14 dagen. (1) Prijs veranderlijk tijdens het seizoen

Onder rembours
U kunt uw pakje rechtstreeks bij de levering betalen.
In dit geval wordt uw bestelling met 4,49€(1) verhoogd.
De betaling bij de levering is mogelijk als u uw pakje bij u thuis ontvangt en in de meeste afhaalpunten (neem inlichtingen in uw afhaalpunt of via uw consulente op het nummer 070/23 38 48).
U kunt ook betalen via uw GSM in het afhaalpunt te Orcq. Het volstaat over een SIM-kaart te beschikken, uitgerust met de functie m-banxafe.
*Prijs veranderlijk tijdens het seizoen

Met PayPal, bankoverschrijving of American Express kaart
Op Internet kunt u bij het afsluiten van uw bestelling ook rechtstreeks betalen met uw PayPal rekening, per bankoverschrijving via ING, Dexia, CBC of KBC, of met een American Express kaart.

Met een Waardebon
Als u een waardebon in uw bezit hebt, kan u deze gebruiken om al uw aankopen te vereffenen op de site. Hiervoor volstaat het op het moment van de betaling "Waardebon" te kiezen.
- Als uw bestelling hoger is dan het bedrag op uw waardebon, kan u de betaling aanvullen door gebruik te maken van ��n van de beschikbare elektronische betaalmiddelen.
- Als u bestelling lager is dan het bedrag op uw waardebon, wordt het resterende saldo automatisch opgeslagen en kan u het gebruiken voor een andere bestelling. Met de 3Suisses CADEAU kaart
Als u 1 of meerdere CADEAU kaarten ontving, kunt u ze gebruiken om al uw aankopen op de site te betalen. Bij de betaling selecteert u gewoon "3Suisses CADEAU kaart".
- als het bedrag van uw bestelling hoger is dan het bedrag van CADEAU kaart, dan kunt u uw betaling aanvullen met één van de aangeboden elektronische betaalmiddelen.
- als het bedrag van uw bestelling lager is dan het bedrag van uw CADEAU kaart, dan wordt het resterend saldo automatisch geregistreerd en kunt u het later gebruiken voor een andere bestelling.

Zijn de betalingen beveiligd?

Uiteraard zijn al onze online betaalwijzes op www.3Suisses.be volledig beveiligd met een coderingssysteem.
Als u dit wenst, kunt u ook via overschrijving betalen via de website van uw bank (geef ons rekeningnummer door).
Nadat u geklikt hebt op " Bestellen " in uw mandje, komt u automatisch op een beveiligde pagina terecht. Er verschijnt 'https' bovenaan in de adresbalk.

Hoe kan ik de Partner Card 3Suisses kaart verkrijgen?

Zoals duizenden klanten die al over de Partner Card beschikken, wenst ook u te profiteren van alle voordelen ervan?
Heel eenvoudig : vraag ze aan per telefoon : 070/ 23 38 48*. In Luxemburg : 40 43 85-1*.
*Tarief in functie van uw operator. Max. 0,30�/min.

Hoe geniet u van het uitstel van betaling?

Heel makkelijk:
  1. In uw mandje, noteert u uw voordeelcode door te klikken op het vakje " % voordeelcode toevoegen ".
  2. Op het moment van betalen, kiest u "Betaling na ontvangst" of "Partner Card".
  3. Stip "ja" aan naast "Ik wens te genieten van het betalingsuitstel van 3 maand".

Terugzendingen, omruilingen, tevreden of terugbetaald

Hoe retourneer ik mijn artikelen?

Dankzij onze garantie "Tevreden of terugbetaald" heeft u 14 kalenderdagen om de omruiling of de terugbetaling te vragen van elk artikel dat u niet bevalt.
Een artikel retourneren is heel makkelijk:
  1. Breng uw artikelen in de oorspronkelijke verpakking terug naar uw afhaalpunt of zend ze via de Post terug naar 3Suisses –Service Retours – B-6099 Charlerloi.
  2. Vraag het bewijs van uw retour aan (etiket met een nummer) in uw postkantoor of afhaalpunt en bewaar het zorgvuldig gedurende een periode van 3 maand.
Voor zware of omvangrijke artikelen belt u uw consulente op het nr 070 23 38 48*. Als u nog andere vragen heeft, neem dan een kijkje op de keerzijde van uw verzendingsborderel. Bij retour van uw volledige bestelling, is een deelname van minimum 4,99€ in de retourkosten verschuldigd. Belangrijk: elk teruggestuurd artikel dient volledig en in onberispelijke staat te zijn. De artikelen die per ecocheque betaald werden, kunnen niet terugbetaald worden. In geval van retour, kunt u het artikel omwisselen voor een ander artikel dat met een ecocheque betaald kan worden.
Worden niet teruggenomen:
  • Artikelen beschadigd of bevuild door de Koper, alsook gedragen kleding.
  • Artikelen die niet in de oorspronkelijke verpakking teruggezonden worden, onvolledig zijn of waarvan de gebruiksnota, het montageplan en/of de onderdelen en accessoires ontbreken.
  • Artikelen beschadigd door onachtzaamheid, verkeer gebruik of hersteld door derden of uzelf.
  • Artikelen teruggezonden in deze staat blijven bij 3Suisses, ter beschikking van de koper die ze dient te betalen.
  • Vooropgenomen audio en video cassettes, cd's, dvd's, verzorgings- en cosmeticaproducten kunnen teruggestuurd worden indien ze geopend werden.
  • Artikelen op maat (gordijnen, stoffen, matrasbeschermers...) kunnen niet teruggestuurd worden.
*Tarief in functie van uw operator. Max. 0,30�/min.

Hoe vraag ik de omruiling aan van de artikelen die ik terugstuur?

U bent niet tevreden over de kleur, de maat... van één of meerdere artikelen die u ontvangen heeft, en u wenst een omruiling te doen. Zend in dit geval de artikelen of het artikel terug, zoals aangegeven in de vorige vraag. Er zijn 2 manieren om uw ruil-bestelling door te geven:
Telefonisch, op het nummer 070/23 38 48*. Zeg aan uw consulente dat het een omruiling betreft. U kunt uiteraard genieten van de levering van uw ruil-bestelling binnen de 2 dagen in een afhaalpunt.
Schriftelijk, gebruikt u de bestelbon op de keerzijde van uw leveringsborderel.
Als u minstens 1 artikel behoudt van uw oorspronkelijke bestelling, dan is de deelname in de verzendkosten van uw ruil-bestelling GRATIS.
*Tarief in functie van uw operator. Max. 0,30�/min.

Wanneer en hoe word ik terugbetaald?

Van zodra wij de artikelen ontvangen hebben, wordt het terugbetalingsprocedé in gang gezet, zodat de terugbetaling binnen de 3 tot 8 werkdagen gebeurt.
Voor de terugbetaling van uw artikel(en), noteert u uw rekeningnummer (IBAN) in de zone aangegeven op de keerzijde van uw leveringsborderel. Wij doen dan een overschrijving van het verschuldigd bedrag.
Als u uw bankrekeningnummer niet vermeld heeft, ontvangt u een waardebon die 1 jaar geldig is in heel de 3Suisses collectie.
Als u de overschrijving van het bedrag op uw rekening wenst, zend dan de waardebon naar 3Suisses terug (binnen de maand), vergezeld van uw bankrekeningnummer.
De artikelen die met ecocheques betaald werden, kunnen niet terugbetaald worden. In geval van terugzending, kunt u uw artikel omruilen voor een ander artikel dat met ecochèques betaald kan worden.

Binnen welke termijn ontvang ik mijn omruil-bestelling?

Als u uw omruil-bestelling telefonisch doorgeeft, kunt u uw pakje binnen de 2 dagen in het afhaalpunt ontvangen van uw keuze. Als u uw omruil-bestelling schriftelijk doorgeeft, is de termijn gelijk aan deze van een normale bestelling.

Wanneer moet ik de verzendkosten betalen? Wanneer moet ik de retourkosten betalen?

De deelname in de verzendkosten van 4,99€ is enkel verschuldigd als u uw bestelling volledig of gedeeltelijk behoudt. Bij volledige retour van uw bestelling, is een deelname in de retourkosten verschuldigd van minimum 4,99€ en zijn ook de eventuele verzendkosten voor uw rekening. Deze verzendkosten kunnen vermeden worden door uw artikelen naar het afhaalpunt terug te brengen waar u uw pakje ontving. De deelnames in kwestie zijn identiek en worden berekend volgens de tarifering hieronder:
  • Tarief L0 aan 9,99€: Voor elke bestelling van één of meerdere artikelen met vermelding L0 in de verkooptekst (kleine accessoires, klein huishoudelektro, kleine meubelen... van meer dan 1Kg)
  • Tarief L1 aan 14,99€: Voor elke bestelling van één of meerdere artikelen met vermelding L1 in de verkooptekst (klein huishoudelektro, fototoestellen, kleine te monteren meubelen...)
  • Tarief L2 aan 29,99€: Voor elke bestelling van één of meerdere zware en omvangrijke artikelen met vermelding L2 in de verkooptekst (TV, bedden, matrassen, klik-klaks...)
  • Tarief L3 aan 39,99€: Voor elke bestelling van één of meerdere zware of erg omvangrijke artikelen met vermelding L3 in de verkooptekst (canapé, (ruw)houten meubelen, grote matrassen, ...)

Artikelen

Hoe kiest u de juiste maat?

U weet niet welke maat u nemen moet? Zowel voor prêt-à-porter als voor huislinnen, helpt 3Suisses u bij de minste twijfel.
Voor de prêt-à-porter artikelen kunt u gebruik maken van onze matentabel voor het ganse gezin door hier te klikken.
Alles wordt perfect uitgelegd: welke maten u nemen moet, waar, hoe...
Voor het beddengoed, surft u gewoon naar onze slaapgids om de juiste matras, het gepaste hoofdkussen en het ideale dekbed te vinden: klik hier.

Zijn de artikelen kwaliteitsvol? Van welke garanties genieten de artikelen?

3Suisses streeft ernaar u kwaliteitsvolle artikelen aan te bieden tegen de beste prijzen.
Alle artikelen uit de 3Suisses collectie genieten minimum van 2 maand garantie, maar er zijn specifieke gevallen:
  • Meubelen en uitrusting: 1 jaar garantie: De artikelen meubelen en uitrusting genieten van één jaar garantie, of meer indien dit vermeld wordt.
  • Elektrische en elektronische (huishoud)toestellen: 2 tot 5 jaar: De elektrische en elektronische (huishoud)artikelen genieten van 2 jaar garantie, of meer indien dit vermeld wordt (behalve consoles, videospelletjes, cd's en dvd's). Bepaalde toestellen genieten van een garantie die tot 5 jaar verlengd wordt. Het volstaat dit telefonisch aan te vragen, of op het moment dat u uw artikel in uw mandje plaatst. Tijdens de garantietermijn neemt 3Suisses alle herstellingen voor haar rekening. Voor grote huishoudtoestellen en tv's, komt een hersteller langs op eenvoudige telefonische aanvraag.

Hoe weet ik of mijn artikel beschikbaar is?

Op de website ziet u onmiddellijk of uw artikelen beschikbaar zijn. Afspraak op de gewenste artikelfiche, kies uw kleur en uw maat en u ziet de beschikbaarheid verschijnen.
  • Artikel beschikbaar: Het artikel is onmiddellijk beschikbaar, het kan ofwel binnen de 48U bij u thuis of binnen de 2 dagen in een afhaalpunt geleverd worden.
  • Artikel beschikbaar binnen (X) weken: Het artikel kan u toegestuurd worden, maar binnen een termijn die ernaast aangeven wordt.
  • Artikel uitgeput: Dat betekent dat er geen voorraad meer is voor dit artikel.

Wat doe ik als het artikel me niet bevalt?

Het artikel dat u bestelde is te klein, te groot, de kleur beantwoordt niet aan uw verwachtingen...
Bij 3Suisses geniet u op elk moment van de garantie "Tevreden of terugbetaald" wat u in staat stelt de artikelen die u niet schikken binnen de 14 kalenderdagen terug te zenden.
Om te weten hoe u hiervoor tewerk gaat, gaat u naar de vraag "Hoe retourneer ik mijn artikelen ?" door hier te klikken.

Kortingen, geschenken, voordeelcodes, wedstrijden

Hoe geniet ik van mijn voordelen?

U ontving een aanbieding via e-mail of schriftelijk en wenst ervan te genieten op de website? Heel eenvoudig!
Bij het afsluiten van uw bestelling op de pagina met uw mandje klikt u op " % voordeelcode toevoegen ", en noteert u uw voordeelcode, in het daartoe voorziene vakje.
Uw voordelen (geschenk, korting, uitstel van betaling...) zullen automatisch in aanmerking genomen worden.

Waar vind ik mijn voordeelcode?

De voordeelcode is altijd samengesteld uit 6 cijfers (of een woord).
In uw e-mails bevindt de code zich bovenaan rechts.
In uw brieven staat de code bovenaan uw bestelbon.

Hoe vraag ik mijn gratis geschenk aan?

U ontving een aanbieding per e-mail of schriftelijk, met een gratis geschenk bij uw bestelling?
Om dit geschenk samen met uw artikelen te ontvangen, heel makkelijk: bij het afsluiten van uw bestelling geeft u uw voordeelcode in,
in het daartoe voorziene vakje op de pagina met uw mandje (juist onder de detailbeschrijving van uw mandje) door te klikken op " % voordeelcode toevoegen "
Uw geschenk wordt dan automatisch bij uw pakje gevoegd.

Hoe geniet u van het uitstel van betaling?

Heel makkelijk:
  1. In uw mandje, noteert u uw voordeelcode door te klikken op het vakje " % voordeelcode toevoegen ".
  2. Op het moment van de betaling, kiest u "Betaling na ontvangst" of "Partner Card".
  3. Kruis "ja" aan naast "Ik wens te genieten van het betalingsuitstel van 3 maand".

Hoe ken ik de winnaars van de wedstrijden?

Als u deelnam aan één van onze wedstrijden, en iets won, zullen wij u telefonisch of per e-mail inlichten en zal u een aangetekende brief ontvangen.
Als u de lijst met winnaars van onze wedstrijden wenst te bekijken, klikt u op hier. U zal de reglementen van de lopende wedstrijden en de lijst van de winnaars van de vorige wedstrijden kunnen bekijken. Als u dit wenst, kunt u de lijst van de winnaars van de verschillende wedstrijden aanvragen met een brief naar 3Suisses Promo afdeling, Chaussée de Lille, 422 - B-7501 Orcq. Vergeet niet te vermelden van welke wedstrijd u de lijst van winnaars wenst te ontvangen (bijv.: "Disney" wedstrijd...)

Waar vind ik de reglementen van de wedstrijden?

U kan de reglementen van de wedstrijden bekijken door hier te klikken.

Newsletter

Hoe kan ik mij inschrijven voor de newsletter?

U wenst als één van de eersten ingelicht te worden over promotionele aanbiedingen en koopjes van 3Suisses en wil info ontvangen over de trends en de toppers van het moment?
Klik hier en geef uw naam, voornaam en e-mail adres in.
Wij zullen uw inschrijving bevestigen per e-mail en daarna zal u geregeld exclusieve voordelen ontvangen die enkel voor onze leden voorbehouden worden.

Ik wens me uit te schrijven voor de newsletter. Wat moet ik doen?

U wenst niet langer te profiteren van de 3Suisses koopjes en voor alle anderen de recentste 3Suisses aanbiedingen te ontvangen?
U kunt zich op 2 manieren uitschrijven:
  1. Rechtstreeks via de e-mails van 3Suisses: klik op de link onderaan de e-mail.
  2. In uw account: afspraak in de rubriek " Voorkeuren/Newsletter " en stip het vakje " Nee " aan bij de vraag " JA " " Ik wens de newsletter van 3Suisses te ontvangen en van de exclusieve voordelen te genieten ".

Catalogus

Hoe plaats ik een bestelling op de website met mijn bestelnummers ?

U bekeek enkele artikelen in één van onze 3 SUISSES magalogues maar wenst ze via de website te bestellen. Enkele stappen volstaan :
  1. Geef het bestelnummer van het gewenste artikel in in de zoekmachine boven aan de pagina.
  2. Kies de gewenste kleur en maat, en klik vervolgens op « Toevoegen aan mandje ».
  3. Na het valideren van uw mandje, vermeldt u uw voordeelcode (als u er één heeft) om te kunnen genieten van uw kortingen, geschenken, enz.
  4. Klaar is kees!

Contact

Voor andere vragen, dan kunt u contact met ons opnemen per e-mail